Pengikut

You and Me

Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 6 Mac 2014

ME AND HER

Assalamualaikum ;)

dah lama rasa tak bercerita tentang diri kan...sebelum ni kemain cerita sal diri sendiri..ok fine..hari ni aku nak story-story sal aku dan member aku ni..dah lama kot kami tak bertemu..atas faktor jarak dan pelajaran,jadi kami sama-sama faham..Alhamdulillah semalam dapat jumpa dan borak panjang-panjang sampai lupa makan bagai..haha..Jumpa pon sebab kebetulan dia cuti hari semalam dan aku dah mula duduk di SHAH ALAM dan bekerja di sini..Jadi peluang untuk bertemu tu tak di lepaskan..


Tah macam mana aku dan dia boleh jadi kawan rapat giler tak leh nak gaduh-gaduh langsung!! 
Maybe kalau yang setia membaca blog aku ni tahu kisah aku dan dia ni..Pada yang tak tau,ok fine..aku bagi tahu..aku dan dia pernah menjadi musuh yang nak cakap ketat pon boleh tahan la...sebab masing-masing follow kepala masing-masing dan panas baran..so jadi tak boleh ngam..BUT DON'T KNOW HOW,kami jadi best friend untill now! giler kau..ni second meet with her but dah macam close giler la..share same story of life,maybe benda tu yang buat kami mula memahami satu sama lain..Dia faham perangai aku macam mana and dia selalu cakap aku someone yang strong giler hati..Sies aku tak tau yang hati aku nih macam batu sampai strong giler die cakap..Cakap macam hati aku nih tak leh nak pecah je kan??hahaha..Dia cakap cam tu sebab dia kenal aku yang dulu yang cepat melenting dan tak kuat hati..cepat nangis dan tak leh kena tegur..but now,ALHAMDULILLAH :) Aku berubah luar dan dalam..dia pernah dan selalu cakap yang dia tak sekuat aku..and like always,aku cakap je terus terang tak berlapik dengan dia yang dia boleh kuat hati tapi antara nak dengan tak..Well...dia telan je la kata-kata aku sebab dia tahu cara aku menegur..kihkihkih..sian kau kan sebab makan pedas giler dengan aku??tapi jujur la antara banyak-banyak kawan,dia yang still sabar dengan aku sebab aku jenis tegur tak berlapik..dan kebanyakan orang tak suka benda tu..Aku tak kan ubah cara aku tegur sebab aku tak nak bagi orang dengar benda yang macam bagi harapan or tipu pada dia walhal dia sedia maklum yang benda tu tak kan terjadi..so be honest,terus terang je walaupon sakit..So,second meet dengan dia macam-macam yang keluar..sampai dia pon dah macam tak nak balik je..hahaha..then tadi,kami berjumpa lagi


Nampak aku senyum tu!! nampak x?? hahaha..serius cakap pagi tadi aku down habis..mood nak kerja pon tak de tapi aku kuatkan semangat dan telan semua yang jadi..serius la cakap kan..dalam hati kering aku ni,aku pon ade perasaan juga..so bila this thing happen,jadi cam tak len nak terima sampai air mata tu nak mengalir jatuh ke pipi yang comel bambam tu..then,aku cepat-cepat sedar dan pujuk diri..telan semua dugaan tu dan bangkit..ALLAH MENGUJI HAMBANYA KERANA YAKIN HAMBANYA MAMPU HADAPI UJIAN ITU..alhamdulillah..aku tetap tersenyum walaupon hati penuh dengan kekecewaan..But,part yang paling tak best bila aku kecewa dan tak dapat kurangkan kekecewaan tu dengan tidur..so,aku pon ajak dia datang jumpa aku tadi and belanja dia banananananananan boat!! hahaha..dah alang-alang dia pon tak de kelas dan kebosanan di rumah,so aku dengan baik hati suruh dia datang teman aku yang sedang berduka lara di tempat kerja..tapi paling syok bila aku tengok dia macam ade nampak frust sikit tadi sebab maybe dia fikir aku tak leh nak handle benda tu..kihkihkih..one of the best way untuk lepaskan sakit hati dengan makan ais krim! so aku pilih dengan lunch with bananananana boat < don't know why aku suka sebut banana panjang camtu >


Hari ni lagi lama dia lepak dengan aku..hahaha..risau kot..don't worry bebeh!! WANI KATANG! hahaha..tengok la...sambil tulis entry still boleh gelak-gelak lagi tu...hahaha...kau hado??



2 ulasan:

~Hanie Ladyhlomanie~ berkata...

Dlu lau borak dgn wani dlm alamaya, xdpt gmbaran aw cmne ghupe gaya wani berckp..bile face to face, hni ase leh ngam gler..normal ar kita ckp pedas2 sbb member bek je mampu tgur kite direct.. lau x mne nk nampak en... pedas tpi i like ok~ bru btol gayanye.. xde la duduk dlm menghrap sgt anti hati sndiri sakit.. Anyway best lepak dgn wani. Xknal maka xcinta ye dak?

Nur syazwani berkata...

giler tak best lepak! hahaha...tapi orang lain maybe fikir tak best lepak dengan wani..huhu..but tak penting pon as long as im happy with what i do..tak kenal x cinta..dah kenal,giler tak nak renggang!! hahaha