Pengikut

Rindu awak

Daisypath Anniversary tickers

Sabtu, 10 Disember 2011

Banjir

Assalamualaikum..
Siapa cakap tempat tinggi tak leh banjir??
o.O
Ni nak habak mai kat korang ni...
Tempat aku banjir T_T
Cam ne boleh banjir??
Sebab kolam kat sini pecah..
Di tambah plak dengan hujan lebat yang tak berpenghujung dari petang semalam lagi..
Then terjadi la banjir..
Malam semalam aku tengah syok layan cerita anakonda sambil makan meggi
*nasib baik tak muntah*
Then my mom cakap" angah,ce tengok tu.."
Aku pon tengok la kat luar tingkap rumah aku..
Pergh...dah naik air sampai bawah blok da..
Then dalam pukul 11.30 malam semalam aku turun bawah dengan mak aku sebab nak tengok motor dengan kereta..
Turun2 rupa-rupanya dah ramai ada kat bawah blok duk aleh moto dengan kereta masing-masing
-.-'


Setelah sekian lama aku tak main hujan,akhirnya..malam tadi aku dengan mak aku main hujan..haha
Motor tu kitaorang angkat naik atas..thnkx sangat2 la kat adik kawan aku dengan abang dia sebab tolong angkat motor kesayangan aku tu naik atas..hehe..
After that,kawan ayah aku tolong alihkan kereta ayah..
Lepas alih kat tempat selamat,baru kitaorang ingat yang tingkap kereta tu tak leh tutup rapat..
Then aku dengan mak aku pon gi la redah banjir sampai kat belakang blok D..
Masa tu air dah naik sampai lutut dah..
Masa tengh syok redah banjir 2,mak aku suluh kat satu benda..
Ular o.O !!
Ular 2 gerak2 nak gi kat mak aku..sib baik la dia melencong lepas tu..
Sampai pukul 1 lebih gak la kitaorang main air semalam..
Yang aku kesiannya kat sekor anak kucing ni..
Aku nak ambik dia bawak naik kat atas,tapi bila aku dekat,dia terjun dalam air banjir 2..puas aku nak cari dia,tapi nasib baik dia dapat masuk kat tempat yang ada kerusi dan meja..boleh dia berteduh kat situ..
Aku harap anak kucing 2 still hidup la..
Anak kucing yang dua ekor lagi aku dah bawak naik atas..
Dengar cerita jugak,bandar kuantan banjir..hope dah surut la..



2 ulasan:

zuk zuhaiza berkata...

ouh ae bandar kuantan banjir. tak tahu pun.

memeylah duk trperuk je dlm hostel nie. hehe

waniey berkata...

zuk zuhaiza: banjir kejap je..nasib baik la kejap jek..tapi yg kejap 2 pon boleh naik air..
-.-'