Pengikut

You and Me

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 23 Mac 2011

Aku Perokok Tegar


Salam reader..Hang pa sume dah makan??bagus la kalau hang pa sume dah makan...aku tak makan lagi...
Ok2...jangan salah faham ok...aku bukan seorang perokok..gilak ke nak merokok??adoii...
Aku tak nak jadi cam ni...Aku bukan seorang perokok and tak kan jadi perokok tegar..
Ni aku nak cakap pasal budak2 yang suka merokok..
Aku ada member2 yang suka merokok gak..Aku mesti tanya dia orang..napa suka sangat merokok??
Dia orang mesti jawab..
"Hobi aku la...aku dah biasa dengan rokok ni..tak leh nak di pisahkan dah.."
Ada gak yang jawab...
"Aku stress la..aku nak hilang kan stress dengan merokok..."
And ada yang jawab..
"Macho pe merokok ni??ramai awek nak.."
Kejadah korang!!
Korang ingat korang leh jadi macho macam katoon nih ke??jangan mimpi la...korang ingat ramai sangat ke yang nak couple dengan korang??korang tau tak kesan rokok ni??korang tau tak??!!
Haish...aku memang geram tol dengan perokok2 nih...tah mane tah yang bestnya pasal merokok ni..
Aku pernah cakap dengan salah sorang member aku time dia tengah merokok..
"best jek tengok awak hisap rokok..meh sebatang..nak gak try.."
Tau die jawab pe??
"tak payah nak mengada la wak oii..!! awak tak pernah hisap rokok so jangan nak stat ok..awak tau tak rokok ni bahaya untuk kesihatan??awak 2 pompuan..tak elok merokok.."
tau pon rokok ni bahayakan kesihatan...tapi hisap gak...aku tanya die...
"awak dah tau 2..nape awak hisap gak??"
dia jawab pe tau tak??
"bia la..bukan saya guna duit awak pon nak beli rokok ni...tak susahkan awak pon..lagi pon bukan ada orang sayang saya.."
Korang tak rasa macam nak lempang ke orang macam ni??boleh dia cakap tak de orang sayang dia??kejadah mak dia susah payah lahirkan dia kat dunia nih??kejadah dia ada kawan2 yang selalu ambik berat sal dia nih??kejadah sume 2??
Aku tak nak cakap sal kesan merokok sebab semua orang tau kesan rokok ni kan...
hah??!! ada yang tak tau??ish3...ok2..korang gi je dekat sini..
Aku dapat info ni last minit ok..sorry tak banyak yang aku dapat bagi korang...
Kesimpulanya..aku bukan seorang perokok tegar..tapi kawan2 aku...
Aku harap sangat la dia orang dapat kurang kan hisap rokok 2..lagi baik kalau dia orang dapat berhenti terus daripada merokok..
Buang duit jek...pas2 kesihatan terjejas..fikir la untuk jangka masa yang panjang..













8 ulasan:

Shiqin Sunshine berkata...

same la waniey...sep skit....busuk la org merokok kan...adehhh..

Nur syazwani berkata...

tau xpe...busuk3...
haish...

T.J berkata...

naseb bek sy bukan perokok tergar....hakhakhak

Nur syazwani berkata...

haha..but u still perokok encik mije..
plz ok..kurang kn merokok...

fyy mokhtar berkata...

wakakakkakaka. gedik aih. jangan merokok tao sygg :)

Nur syazwani berkata...

haha..ye syunk ku fyka :)

grawwrbabe. berkata...

lau kita mampu menegur pakai mulut.. guna kan sebaik dgn bercakap dgn sopan... lau ckp kasar pon lagi menggalakkan dier merokok.... lau tak mampu.. xpayah tegur ...dier yg nak mati macam tue...

Nur syazwani berkata...

dah habis sopan da...
tp na wt cm ne an??
org da keras ht..