Pengikut

You and Me

Daisypath Anniversary tickers

Isnin, 21 September 2015

Internship

Assalamualaikum!

Last pos tahun 2013 and now tahun 2015..woah! lama kot tak menaip...terlalu busy dengan life..Tak busy pon buat2 busy gak..bukak jugak kadang-kadang tapi takde idea nak menaip...Well now time to tell you new story :)

Ok tahun 2014 tak tahu pergi mana hilang..Terasa macam kehilangan data..Oh ye...I pindah rumah! benda paling  tak best jadi coz kena pindah rumah and jauh dari kenangan waktu kecik2 dedulu..Jauh dari kengkawan yang banyak membantu aku time susah and senang...Walaupon temerloh tu tersangat la dekat dengan kuantan and boleh hari-hari pegi jenggah kuantan tu tapi aku dah terasa cam jauh gler sebab nak kena pergi tempat yang tak pernah duduk..yang tak pernah terfikir pon nak lepak sana..Tapi Alhamdulillah...aku boleh la nak sesuaikan diri kat sana coz aku pon bukan jenis yang keluar rumah..kah! Just barang kat sana mahal sikit dari kuantan..Btw..aku duduk sana bukan tak kerja langsung..bukan tak keluar rumah langsung..sesetengah manusia ni faham tak keluar rumah tu macam "die memang duk makan tidur je kat rumah..tak kerja ke ape..?" "kalau rumah terbakar pon memang tak keluar la ek?" aku tak de la sampai tahap tu! -_____- ade gak personal life..keje..takkan nak makan tanggung berak cangkung plak kot -__-" Setahun kerja kat sana then apply CIAST untuk tahun 2015..Alhamdulillah rezeki dapat masuk and now tengah intern kat perak..Ni dah kira kali ke 2 aku pegi jauh dari family..Orang akan cakap "anak manja..baru 2 kali kot...aku ni jauh dari fmly takde hal pon.." -___- pfff..Aku adik beradik 5..3 kat KUALA LUMPUR..adik bongsu kat rumah and still sekolah DARJAH 5..aku kat perak..Oh lupa...kami semua PEREMPUAN..Bila semua dah kerja kat KL and study sana..aku ambek inisiatif untuk duduk keje kat dengan rumah je coz sape nak jaga mak pak aku kalau semua keluar keje and study jejauh?? Aku nak p study CIAST dulu pon duk pikir 2-3 kali..atas paksanan dan sedikit kerelaan hati..aku p la jugak study..Now aku dah habis ciast and tengah intern..duk perak plak housemate india..Seriusly aku ok je nak berkawan dengan kaum mana pon tapi aku jadi tak ok bila ade yang tak reti nak jaga adab..Kalau kaum aku sendiri pon tak beradab pon aku marah..Banyak yang aku kena jaga..banyak yang aku belajar..semua ni alhamdulillah dah buat aku matang sikit..Tak sabar nak tunggu dia dapat motor coz nak pergi kerja asing-asing! woha..Terlalu banyak yang aku rasa sampai aku rasa aku tak perlu kongsi..kah! dah pandai gelak tak ikhlas..Tak sabar nak balik jumpa mak pak raya haji ni!! banyak benda nak gosip :D

*rindu waktu dulu
**Mana BCR ??
***Nak p mandi hot spring nanti!

Tiada ulasan: