Pengikut

You and Me

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 22 Jun 2011

Cicak oh cicak




Salam reader...malam ni aku nak cerita pasal cicak..hihi...
Kenal tak cicak??Tau tak rupa cicak??Kalau tak tau,sila-sila lah cari kat pakcik google ey...
Nape aku tetibe je nak cakap pasal cicak ni??Ha...meh aku nak story sikit...
Al-kisah nya macam ni...Tadi aku diarah untuk kemas stok kat dalam stor...kira clear stok la..
Sebabnya ada stok baru sampai tadi...So nak make sure la ada ruang untuk letak stok baru 2 kat dalam stor..Ni first time aku clear stok..Aku buat la elok-elok...Member keje aku yang sorang ni duk letak tanda harga kat stok baru..Lepas siap semua 2,aku pon angkut la stok baru 2 letak kat dalam stor..Lama dah kot tak buat kerja-kerja macam 2..Sampai sakit-sakit la badan aku tadi..Lepas siap 2,aku pon gi layan customer..mmber aku yang sorang nih duk clear kotak yang bersepah 2...akak yang sorang 2 tengah makan coz die rehat dulu..tengah aku syok termenung duk layan customer,mmber aku ni terjerit..aku terkejut la...die cakap ada cicak...aku cakap la,buang jek la..die cakap takut...besar giler...die suh aku buangkan...Aku relax jek la gi tengok cicak 2 kat dalam kotak 2..bukak jek kotak,aku terus tutup balik...hihi...sies besar giler cicak 2..Aku cakap la "kalau cicak yang cam ni memang wani tak dapat tolong la...sorry sangat2 la ye" pas2 aku terus bla jauh-jauh...bulu roma habis berdiri tegak jek...besar giler kot...kalo kecik boleh jek aku halau...Puas mmber aku nih pujuk aku..Aku wat derk jek..muka jek slumber tapi hati nih takut..hahaha...Pas2 akak 2 plak datang tengok cicak 2..die pon takut...Aleh2 aku gak yang kena buang cicak 2..Kecoh kejap kat depan kedai 2 coz customer nak masuk tapi dah nampak cicak tak jadi masuk..Bukan kitaorang jek yang duk terjerit-jerit and terlompat-lompat..customer pon same gak...mana tak nya...kerja pakai baju kurung..takut la cicak 2 lari masuk dalam kain..sampai terputus la ekor cicak 2 tadi..lepas 2 baru boleh halau cicak 2 kuar..Sebab cicak sekor 2,riuh first lady...



Tiada ulasan: